Tablica rozdzielcza lub deska rozdzielcza zawiera szereg sprawdzianów, z których każdy musi być sprawdzony i wyczyszczony, naprawiony lub wymieniony, aby przywrócić standardy zarówno operacyjne, jak i kosmetyczne samochodu w momencie jego pierwszej sprzedaży.

Rozwój technologiczny umożliwił odzyskanie oryginalnego wnętrza samochodu dzięki różnym procesom renowacji. Przykłady obejmują skórzane siedzisko, deskę rozdzielczą, konsolę, konsolę, kierownicę, panel drzwi i naprawę elementów wykończeniowych, a także powtórne barwienie.


Zewnętrzny auto detailing w renowacji

W przypadku całkowitej renowacji, naprawa i renowacja karoserii i ramy samochodu musi zostać ponownie poddana dokładnej kontroli, a następnie, w razie potrzeby, naprawie i ponownemu pokryciu, aby samochód osiągnął stan sprzedawanego po raz pierwszy.
W ramach procesu renowacji samochodów, naprawa ramy samochodu jest ważna, ponieważ służy jako podstawa całego samochodu. Rama powinna być sprawdzana pod kątem prostoliniowości, skręcania, osiowania, uszkodzeń spowodowanych rdzą, pęknięć naprężeń, uszkodzeń powstałych w wyniku zderzenia oraz stanu punktów mocowania korpusu, zawieszenia i innych elementów. O auto detalingu więcej na tym blogu: https://kenochem.pl/blog.

quick detailing w myjni samochodowekRenowacja aktywną pianą

Dla wielu popularnych samochodów, ramy zamienne można kupić u dostawców części specjalizujących się w tej marce. Często jest to lepsza opcja niż inwestowanie pieniędzy w poważnie uszkodzoną ramkę. W zależności od konstrukcji ramy, błoto i woda mogą przedostać się do wnętrza ramy i spowodować rdzewienie od wewnątrz na zewnątrz, dzięki czemu mogą być poważnie osłabione bez śladu lub bez oznak zewnętrznych. To, a także fakt, że wiele wymiennych podwozia/ramek jest ocynkowanych, dostarcza dodatkowych powodów do rozważenia wymiennej ramy.

Jeśli na panelu nadwozia występuje rdza, panel został uszkodzony przez kolizję lub inne uszkodzenia, istnieje kilka opcji naprawy: naprawa uszkodzonego panelu (niewielkie uszkodzenie), wymiana (panele nadmiernie uszkodzone) lub wycinanie i wymiana fragmentu panelu (umiarkowane uszkodzenia – dla wielu marek samochodów zabytkowych dostępne są małe częściowe panele patchowe, które po wycięciu uszkodzonych fragmentów są przeznaczone do spawania na miejscu). Zasadniczo może się to wydawać proste, ale w praktyce jest to praca wymagająca wysokich kwalifikacji. Jedną z najwyższych umiejętności w renowacji jest użycie angielskiego koła lub maszyny Wheeling Machine do produkcji kompletnych paneli krzywizn złożonych od podstaw.

Prewash sposób na nowe auto

Wiele paneli, zwłaszcza pochodzących z różnych źródeł, może stanowić problem w dopasowaniu do siebie i wymagać zmiany kształtu w celu właściwego dopasowania. Różnice w rozmiarach i kształcie paneli oraz „oczyszczaniu” płyt przez wykwalifikowanych metalurgów na fabrycznej linii produkcyjnej, aby płyty dobrze pasowały do powszechnie stosowanych praktyk, szczególnie w brytyjskich i włoskich samochodach sportowych. Nawet oryginalne panele fabryczne New Old Stock mogą wymagać umiejętności uderzania panelami.

Ponowne zainstalowanie naprawionych lub odnowionych paneli wymaga przeprowadzenia próbnego montażu i wyrównania paneli, sprawdzenia ich dopasowania, sprawdzenia, czy ich kształt „płynie” i czy szczeliny pomiędzy panelami są prawidłowe. Stałe szczeliny są bardzo ważne dla jakości wykończenia. Dostępne są do tego celu przyrządy pomiarowe.