Paski dwupunktowe i trzypunktowe (pasy bezpieczeństwa) wykonane są zgodnie z Federalnymi Normami Bezpieczeństwa dla Pojazdów Samochodowych (FMVSS). Jednak większość klasycznych nadwozi samochodowych (wyprodukowanych przed końcem lat 60-tych) nie zawierała pasów bezpieczeństwa jako wyposażenia standardowego i nie zawierała łatwo dostępnych wzmocnionych punktów mocowania na nadwoziu pojazdu, dlatego też ich prawidłowa instalacja może być problematyczna: przed każdą próbą należy przeprowadzić szczegółowe badania i obliczenia.

Chip tuning – o prędkości

Prawidłowy montaż ma kluczowe znaczenie, co oznacza zlokalizowanie punktów mocowania na nadwoziu/ramie, zapewnienie wytrzymałości poprzez odpowiednie wzmocnienie oraz właściwe stosowanie się do instrukcji instalacji pasów bezpieczeństwa w celu zmniejszenia ryzyka nieprawidłowego działania lub awarii. Niektórzy klasyczni właściciele samochodów niechętnie modernizują pasy bezpieczeństwa z powodu utraty ich oryginalności. Zdarzały się również przypadki utraty przez samochody punktów na pokazach za doposażenie w pasy bezpieczeństwa.

Chip tuning Car Soft

Sugerowane jest również zamontowanie nowoczesnych opon, aby poprawić właściwości jezdne. Jednak większość nowoczesnych opon może być znacznie szersza i mieć niższy profil niż te używane w klasycznych samochodach, gdy są nowe, dlatego mogą one kolidować z elementami zawieszenia, a ścianki opony mogą ulec uszkodzeniu. Zawieszenie klasycznego samochodu może nie być odpowiednie dla opon radialnych, ponieważ zostało zaprojektowane tak, aby pomieścić tylko opony diagonalne. Sprawdź i chip tuning.

Chip tuning – o komforcie jazdy

Wąskie klasyczne koła samochodowe mogły być przeznaczone do wąskich, wysokoprofilowych opon dętkowych i nie nadają się do nowoczesnych, bezdętkowych opon radialnych. Innym problemem z nowoczesnymi oponami w klasycznych samochodach jest to, że zwiększona przyczepność wymaga zwiększonego wysiłku podczas kierowania; wiele klasycznych samochodów nie jest wyposażonych w układ wspomagania kierownicy.

Wiele dużych firm oponiarskich posiada dedykowane klasyczne działy marketingu opon samochodowych i będzie w stanie udzielić fachowych porad technicznych, aby rozwiązać wszystkie te problemy. Ważne jest, aby wiedzieć, w jaki sposób opony radialne wpływają na osiągi samochodu pierwotnie wyposażonego w opony diagonalne oraz jakie czynniki są konieczne, aby skompensować różnice w osiągach.

Skuteczną metodą poprawy bezpieczeństwa jest modernizacja układu hamulcowego z wykorzystaniem części dostosowanych do indywidualnych potrzeb, części produkowanych przez producenta pojazdu, z późniejszych wersji tego samego modelu lub z późniejszych modeli, które mogą być kompatybilne z niewielkimi modyfikacjami.