Pierwszą spółką utworzoną wyłącznie do produkcji samochodów była firma Panhard et Levassor we Francji, która wprowadziła na rynek również pierwszy czterocylindrowy silnik. Utworzony w 1889 roku Panhard został szybko przekształcony w Peugeota dwa lata później.

Wynajem długoterminowy kwestie formalne

Na początku XX wieku przemysł samochodowy zaczynał się rozwijać w Europie Zachodniej, zwłaszcza we Francji, gdzie w 1903 r. wyprodukowano 30 204 samochodów, co stanowiło 48,8% światowej produkcji samochodowej w tym roku.  Więcej się dowiesz na www.wrccars.pl
W 1893 roku bracia Charles i Frank Duryea założyli w Stanach Zjednoczonych firmę Duryea Motor Wagon Company, stając się pierwszą amerykańską firmą produkującą samochody. Firma Autocar Company, założona w 1897 roku, wprowadziła szereg innowacji i jest najstarszym działającym producentem pojazdów silnikowych w Stanach Zjednoczonych. Jednak to Okup E. Olds i jego Olds Motor Vehicle Company (później znany jako Oldsmobile), który zdominował tę epokę wraz z wprowadzeniem Oldsmobile zakrzywione Dash.

Jego linia produkcyjna działała w 1901 roku. Firma Thomas B. Jeffery Company opracowała drugi na świecie masowo produkowany samochód, a w pierwszym roku zbudowano i sprzedano 1500 Ramblerów, stanowiących jedną szóstą wszystkich istniejących wówczas w Stanach Zjednoczonych samochodów. W ciągu roku Cadillac (utworzony z Henry’ego Forda), Winton i Ford również produkowali samochody w tysiącach. Bracia Studebaker, którzy stali się wiodącymi światowymi producentami pojazdów ciągnionych przez konie, w 1902 r. przeszli na samochody elektryczne, a w 1904 r. na silniki benzynowe. Do 1919 r. kontynuowali budowę pojazdów ciągnionych przez konie.

 holowanie aut cennik

Wynajem długoterminowy kwestie praktyczne

Pierwszy samochód w Europie Środkowej został wyprodukowany w 1897 roku przez austro-węgierską firmę Nesselsdorfer Wagenbau (przemianowaną później na Tatry w dzisiejszych Czechach), samochód Präsident. W 1898 r. Louis Renault zmodyfikował De Dion-Bouton, ze stałym wałem napędowym i dyferencjałem, czyniąc „być może pierwszy w historii gorący pręt” i wprowadzając Renault i jego braci do przemysłu samochodowego.

Innowacje były szybkie i gwałtowne, nie istniały jasne normy dotyczące podstawowych architektur pojazdów, stylów nadwozia, materiałów konstrukcyjnych czy elementów sterujących, na przykład wiele weteranów używa rumpla zamiast kierownicy. W 1903 r. Rambler znormalizował się na kierownicy i przesunął pozycję kierowcy w lewą stronę pojazdu.
Na wale napędowym dominował napęd łańcuchowy, a zamknięte korpusy były niezwykle rzadkie. W 1902 roku Renault wprowadził hamulce bębnowe. W przyszłym roku holenderski projektant Jacobus Spijker wyprodukował pierwszy samochód wyścigowy z napędem na cztery koła; nigdy nie brał udziału w zawodach, a Jensen FF zostanie uruchomiony w 1965 roku, zanim samochód produkcyjny zostanie wyposażony w napęd na cztery koła.

W ciągu kilku lat setki producentów na całym świecie zachodnim stosowało oszałamiający asortyment technologii. Samochody napędzane parą wodną, energią elektryczną i benzyną/gazoliną przez dziesięciolecia konkurowały ze sobą, a silniki spalinowe benzyną/gazoliną osiągnęły dominację do lat 10. ubiegłego wieku.